ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

sxoleio

 

Ενημέρωση γονέων της Α΄ Γυμνασίου

(Παρουσίαση με πλούσιο φωτογραφικό υλικό)

 

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

 

Επισημάνσεις για τα μαθήματα της Α΄ Γυμνασίου

από τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 Το μάθημα  ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛ. ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ έχει δύο κλάδους:

I.ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και

II.ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛ. ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Διδάσκεται  δύο(2) ώρες εβδομαδιαίως και εξετάζεται σε γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις μαζί με τα Αρχαία ελλ. Κείμενα από Μετάφραση(Οδύσσεια).

Oι μαθητές καλούνται να ανταποκρίνονται στα ακόλουθα όσον αφορά στο μάθημα της Αρχαίας Ελλ. Γλώσσας.

  • Πάντα έχουν μπροστά τους το αρχαίο κείμενο (κειμενοκεντρική διδασκαλία) και καλούνται να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις που αφορούν στην κατανόηση του αρχαίου κειμένου:
    • Να αποδώσουν το νόημα του κειμένου (στα νέα ελληνικά)
    • Να εντοπίζουν και να παρουσιάζουν πληροφορίες που υπάρχουν στο κείμενο.
    • Να ερμηνεύουν σημεία του κειμένου, αξιοποιώντας το λεξιλόγιο ή τη γραμματική και συντακτική του μορφή.
  • Μαθαίνουν το λεξιλόγιο από το κεφάλαιο Λεξιλογικά (Β1), τη δεύτερη και τρίτη στήλη του πίνακα, με έμφαση στις λέξεις που χρησιμοποιούνται στη νέα Ελληνική.
  • Αναγνωρίζουν σημασίες λέξεων και διακρίνουν συγγένειες λέξεων (ομόρριζες, παράγωγες, σύνθετες, συνώνυμες, αντώνυμες κα.)
  • Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν γραμματικά και συντακτικά όρους της πρότασης μέσα από ασκήσεις μετασχηματισμού λέξεων εντός φράσεων ως προς τον αριθμό, τη φωνή, το χρόνο, την πτώση κα.
    • Οι μαθητές να αξιοποιούν τα βιβλία αναφοράς (Γραμματική, Συντακτικό) για τη λύση και τη διόρθωση των ασκήσεων.

Οι μαθητές θα πρέπει να διαβάζουν καθημερινά το μάθημα, ώστε να μη δημιουργούνται κενά που είναι δύσκολο να καλυφθούν, καθώς το κάθε κεφάλαιο βασίζεται σε γνώσεις που έχουν αποκτηθεί στο προηγούμενο.

                                                                  Μιχάλη Ευμορφία ΠΕ2

 


 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Η διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει εργαστηριακό προσανατολισμό. Διδάσκεται  δύο (2) ώρες εβδομαδιαίως. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου. Οι μαθητές του κάθε τμήματος χωρίζονται σε δύο ομάδες. Όταν η μία ομάδα παρακολουθεί το μάθημα της Πληροφορικής η δεύτερη ομάδα μαθητών παρακολουθεί τα μαθήματα της Τεχνολογίας και της Οικιακής Οικονομίας.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή/μαθήτρια η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.

Οι μαθητές/μαθήτριες δουλεύουν εξ ολοκλήρου τις εργασίες τους στους υπολογιστές του σχολικού εργαστηρίου. Η εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί την ενεργό συμμετοχή κάθε μαθητή, τη συνεχή αλληλεπίδραση και συνεργασία με τον διδάσκοντα και, κυρίως, με τους συμμαθητές του.                

                                      ΓΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ86

 


 

Διδασκαλία-Αξιολόγηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας

της Α΄ γυμνασίου.

 

Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας της Α΄ τάξης του Γυμνασίου διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα. Το μάθημα μας είναι πρακτικής σημασίας και χρήσιμο, αφού διαπραγματεύεται πτυχές της καθημερινής μας ζωής ( η ζωή στην οικογένεια, διατροφή, αγωγή υγείας κλπ).Η προφορική συμμετοχή των μαθητών μέσα από ερωτήσεις-απαντήσεις και διαλόγου στο μάθημα ενθαρρύνεται και είναι εφικτή.

Στο πρώτο τετράμηνο, το οποίο διανύουμε, οι μαθητές θα αξιολογηθούν εκτός της προφορικής εξέτασης καιμε γραπτή εξέταση (ωριαίο έγκαιρα προειδοποιημένο διαγώνισμα τετραμήνου), καθώς και με τεστ το οποίο αφορά το μάθημα της ημέρας.

Τα μέσα που χρησιμοποιούν οι μαθητές είναι τα σχολικά τους συγγράμματα,οι σημειώσεις που κρατούν στο τετράδιο τους και οι σημειώσεις που λαμβάνουν.Οι μαθητές  αξιολογούνται επίσης, μέσω εργασιών που τους ανατίθενται.

                                                 Τσούνη Γεωργία ΠΕ80

 


 

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ 

Το μάθημα των Γερμανικών διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα και για τα τρία χρόνια που φοιτούν οι μαθητές στο Γυμνάσιο.Το βιβλίο είναι από τη σειρά του οργανισμού  Deutsch – ein  Hit! αλλά χρησιμοποιείται και αρκετό συνοδευτικό υλικό που έχω δημιουργήσει για το μάθημα,π.χ. ακουστικό υλικό(λόγω έλλειψης CD, το οποίο δε συνοδεύει το βιβλίο), φύλλα εργασίας, Projekt –εργασίες ομαδικές ή ατομικές σχετικές με θεματολογία του βιβλίου.

Τα παιδιά δουλεύουν συχνά σε ομάδες κάνοντας προφορικά ή γραπτές εργασίες. Στόχος του μαθήματος είναι η προώθηση της πολυπολιτισμικότητας και η αγάπη για τις ξένες γλώσσες αφού πρώτα κατανοήσουν τη σημαντικότητα τους.

Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται με δύο διαγωνίσματα, ένα στο κάθε τετράμηνο, αφού ολοκληρωθεί η σχετική ύλη και προηγηθεί επανάληψη, καθώς και ολιγόλεπτα τεστ στην ύλη της ημέρας.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η ύλη στην Α΄ Γυμνασίου δεν αποτελεί τη συνέχεια του Δημοτικού. Ξεκινάμε από την αρχή άρα δε δημιουργείται δυσκολία και στους μαθητές που ενδεχομένως διδάχτηκαν Γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα τα προηγούμενα χρόνια.

Με εκτίμηση,

η καθηγήτρια

Γονιού Κατερίνα

 


 

Νεοελληνική Λογοτεχνία

Τμήμα: Α1

Ώρες διδασκαλίας: 2 εβδομαδιαίως

Το βιβλίο περιέχει κείμενα σε πεζό ή ποιητικό λόγο. Οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να διαβάζουν το κείμενο και καλούνται να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις που αφορούν:

  • Την κατανόηση του κειμένου.
  • Το περιεχόμενο, το θέμα, το ύφος του κειμένου.
  • Παρατηρήσεις που αφορούν τον αφηγητή (αν συμμετέχει ο ίδιος στην αφήγηση ως ένας από τους ήρωες ή όχι), την αφήγηση ( αν τα γεγονότα παρουσιάζονται με τη σειρά που έγιναν ή αν υπάρχουν αναδρομές κλπ.)
  • Παρατηρήσεις σχετικές με τη γλώσσα (δημοτική, καθαρεύουσα, μετάφραση κλπ.)
  • Το χώρο και το χρόνο που διαδραματίζονται τα γεγονότα.
  • Να εντοπίζουν σημεία μέσα στο κείμενο όπου υπάρχει μονόλογος, διάλογος, αφήγηση, περιγραφή.
  • Να εντοπίζουν σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, εικόνες κλπ.)
  • Να χωρίζουν το κείμενο σε ενότητες και δίνουν πλαγιότιτλους σε αυτές.
  • Να σχολιάζουν ιδέες στάσεις, συμπεριφορές.
  • Να χαρακτηρίζουν τους ήρωες και να κατανοούν τα συναισθήματά τους.

 Κιοσέ Γεωργία  ΠΕ02

 


 

 Νεοελληνική Γλώσσα

Τμήματα Α3, Α4                                     

Ώρες διδασκαλίας: 3 εβδομαδιαίως

Οι μαθητές/-τριες καλούνται να ανταποκρίνονται σε ερωτήσεις που αφορούν:

  • Την κατανόηση των κειμένων της κάθε ενότητας.
  • Τη δομή ενός κειμένου (να χωρίζουν ένα κείμενο σε ενότητες/παραγράφους, να δίνουν πλαγιότιτλους κλπ)
  • Τη σύνταξη και γραμματική
  • Τη δομή μιας παραγράφου (θεματική πρόταση, λεπτομέρειες, κατακλείδα)
  • Να εντοπίζουν διαρθρωτικές λέξεις/ φράσεις που συμβάλουν στη συνοχή του κειμένου.
  • Να διακρίνουν στο κείμενο σημεία όπου υπάρχει περιγραφή, αφήγηση, επιχειρηματολογία.

Επίσης   οι μαθητές/ -τριες καλούνται να συντάξουν ένα κείμενο σχετικό με τα κείμενα που έχουν διδαχθεί. Η έκταση του κειμένου που καλούνται να παράγουν κινείται μεταξύ διακοσίων (200) και   (300) λέξεων. 

Κιοσέ Γεωργία ΠΕ02